2012-01-12

Fult & Fint

Torsdagstemat denna veckan är "Fult och fint" och är valt av Emilia. Min grundidé var faktiskt att få fram att en naturligt avslappnad tjej är så mycket finare på bild än en som spänner ihop läpparna sådär på ett sätt som jag aldrig förstått mig på. Ni vet säkert vad jag talar om. Sen för att vara övertydlig så fick den fula flickan smalare axlar och av någon anledning stora tuttar. Hela den där läpp-posen går väl ut på att framhäva kindbenen - så att man ser liiite smärtare ut? För det är ju så jävla viktigt.
Avslutningsvis vill jag bara säga att alla ser vi ut som vi gör och ingen är bättre än den andra. Det är idealen som jag tycker är fula.

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag håller helt med! Tycker att du fångat känslan perfekt! Fin illustration :)

Thia - Illustrationer och reklamorgasmer sa...

Håller också med. Det är dags att skrota idealen!

Emmi sa...

fint, jag är glad på att fler i detta tema valde att gå in på ett djupare plan!