2012-02-16

På cirkus!


Denna vecka har talangfulla Sofie valt temat - På cirkus! Superkul tema, tänkte jag. Veckans deltagare kommer säkert bjuda massor av glada och färgrika bilder. Och cirkus ska vara kul. Men det är inte kul när man ser hur en stor del av alla arbetande djur behandlas. All träning, transport, deras uppväxt etc... Den som vågar kan ju titta på den här videon http://www.youtube.com/watch?v=WTRHdbXcKRc&feature=youtu.be. Jag klara inte av det!

Så trots det glada temat blir mitt inlägg dystert. Jag tänkte rita en glad elefant från början, tills jag ändrade mig och tog detta tillfälle i akt att be er alla slopa cirkus som reser med elefanter, kameler, zebror och sjölejon.


3 kommentarer:

Sofie / Komigensofie sa...

Jag håller med dig! Cirkus är hemskt (i alla fall när det kommer till djuren som inte borde vara där... Häst och Hund tycker jag är ok, men inte mer än så...) - och detsamma tycker jag om Zoo också.

Men Jag tycker att själva stämningen på Cirkus är underbar. Färgerna och spänningen :)

Jag gillar din Zebra!

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Himla bra att någon tog upp cirkusens baksidor. Många cirkusar tar säkert bra hand om sina djur...även om dom är i fångenskap - hemskt men sant, är dom uppväxta i fångenskap vet dom ju inget annat...och att släppa dom fria skulle inte fungera. Men självklart finns det även dom som behandlas illa - även om man helst inte vill tänka på det. Jag har faktiskt inte varit på cirkus sedan jag var väldigt väldigt liten...så man kan ju inte påstå att jag gynnar den typen av verksamhet.

Ewas 1000 tavlor sa...

Jag håller med Sofie och Tina, bra att du tog upp det i alla fall, både djurparker och cirkus är ju väldigt dubbelt, för att vi ska få se de fantastiska djuren krävs att de är fångna...