2013-11-02

Mycket arbete och disktrasor

För sju månader sen började jag jobba igen. För tre månader sen började sonen på dagis. För två månader sen köpte jag ett radhus. För en månad sen flyttade jag in på min nya adress.
Det krävs tid och engagemang för att hålla en blogg intressant. Som synes är min blogg numera sällan uppdaterad och inte särskilt rolig. Jag har inte tid helt enkelt. Varken att ordna upp min egen eller läsa andras. Jag jobbar på att få in en rutin, för visst går det bara man vill. Men jobbet och hushållet har ju en tendens att gå före allt som oftast.

En av mina älskade katter har råkat ut för hemskt massa tråkigheter och varje dag försöker jag hålla humöret uppe för att inte dras ner alltför djupt i min sorg. Allt kommer väl förhoppningsvis sluta gott och kanske redan om ett halvår är hon helt återställd.

Något positivt är iallafall att det finns 5-6 tygpåsar i kö som bara väntar på att få bli designade och lämnade till nya ägare. Det enda som saknas är färg och en arbetsplats. Vi har inte riktigt kommit i ordning i vårt nya hem.
Ytterligare är att jag har fått delta med en teckning till en auktion som hålls lördagen den 2 november, av Katthemmet i Vaxholm. Mer om den auktionen kan du läsa här. Alla pengar som samlas in går oavkortat till hemlösa katter. Jag önskar att jag kunde visa ett foto av teckningen, men glömde bort att fotografera den innan den skickades iväg.

Och sist men inte minst - nu kan du köpa disktrasor designade av mig hos High Tail!

Inga kommentarer: