2011-04-08

Tchaikovsky


Nu har jag sett Black Swan. Hade hört att den skulle vara bra och det var den. Men det är film som jag inte kommer vilja titta på igen. Det var ju rena skräckfilmen för mig och mitt psyke. Hjärtat slog som en bongotrumma och jag satt hela tiden på spänn på vad som skulle dyka upp härnäst. Varenda gång det var dags att klippa naglarna var det för mig helt omöjligt att titta. Jag blir lite knäpp bara jag tänker på det. Något jag avskyr är saxar, knivar och rakblad. Sånt skall man icke vifta med!
Huvudrollsinnehavaren Natalie Portman är oförskämt vacker. Jag tänker alltid på lilla Mathilda i Léon (en grym film som alla borde ha sett) när jag ser henne. Vad gäller motspelaren Vincent Cassel så ser jag bara laser-dansen framför mig och hör låten därtill. Ni som har sett Ocean's Twelve vet vad jag snackar om. Om inte, så kan ni titta här.

Inga kommentarer: